4DOF pohyblivé simulátory s podporou Virtuální reality
naše simulátory jsou připravené pro použití s VR brýlemi (náhlavními soupravami) zejména značek Oculus Rift CV1, Oculus Rift HD, HTC VIVE nebo Pimax (připravujeme podporu i pro další VR zařízení).
Základním problémem pohybových simulátorů je, že pohyb simulátoru (kokpitu) je detekován i ve VR náhlavní soupravě, protože většina VR náhlavních souprav využívá citlivé gyroskopické senzory uvnitř náhlavní soupravy a ty detekují veškeré pohyby včetně pohybu simulátoru. V tuto chvíli nastává problém, že pohyb kokpitu je přenesen do virtuální scény, protože hra nemá žádné informace o rozdílu mezi pohybem hlavy (pohyb hlavy musí být přenesen do herní virtuální scény) a pohybem kokpitu (pohyb kokpitu nesmí být přenesen do herní virtuální scény).
Vyřešili jsme to speciálním softwarovým můstkem mezi VR brýlemi a samotnou hrou s využitím dat o poloze/pohybu kokpitu pro korekci pohybu ve virtuální scéně.
Hardware PC simulátoru připraveného na VR prošel doporučenou hardwarovou specifikací pro Oculus Rift CV1 a další zařízení VR, jako je HTC VIVE apod.
Simulátory připravené na VR mají také speciální výstupy (konektory) pro VR zařízení včetně HDMI nebo DisplayPort výstupu pro VR brýle a 3x USB 3.0 portů pro příslušenství VR zařízení (polohová sledovací kamera, napájení headsetu atd.).
Náš software automaticky rozpozná připojené VR zařízení (např. Oculus Rift) a přepne přednastavený profil do režimu VR a také spustí funkce korekce pohybu.
Použití Virtuální reality je možné pouze u nových 4-nohých modelů simulátorů (4x4 Motion Racing Simulator).